Φυσική Αγωγή: Αναπηρία – Συναίσθηση & Σεβασμός


Τον Δεκέμβριο, τον μήνα που φέρνει μαζί του τον αέρα των εορτών και της αλληλεγγύης, οι μαθητές/τριες των τάξεων Γ, Δ, Ε και Στ του Δημοτικού Σχολείου Νεοχωρούδας βίωσαν μια μοναδική εμπειρία στα μαθήματα φυσικής αγωγής, υπό την ευαισθησία και την καθοδήγηση της καθηγήτριας κ. Βάσιας Χατζηπέτρου.

Αυτά τα μαθήματα ήταν αφιερωμένα στην Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Τα παιδιά συμμετείχαν σε δραστηριότητες που τους έθεταν σε έναν κόσμο διαφορετικό από τον συνηθισμένο.

Με δεμένα μάτια, οι μαθητές/τριες βίωσαν την ανασφάλεια που προκύπτει από το να εξαρτώνται από άλλους. Αντιλήφθηκαν τη δυσκολία που αντιμετωπίζουν καθημερινά άτομα που ζουν με περιορισμένες φυσικές και αισθητηριακές δυνατότητες.

εικόνα_Viber_2023-12-24_11-56-41-303 εικόνα_Viber_2023-12-24_11-56-41-203 εικόνα_Viber_2023-12-24_11-56-41-104

Στη συνέχεια, κάθε παιδί κατέγραψε σε ένα κομμάτι χαρτί με μία μόνο λέξη το συναίσθημα που του προξένησε η εκάστοτε δραστηριότητα. Φόβος, λύπη, αμηχανία, περίεργα, άγχος… ήταν κάποιες από τις λέξεις που αποτύπωσαν τα βάθη των συναισθημάτων που προέκυψαν κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, δίνοντας έμφαση στην ανάγκη να αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο με τα μάτια και την καρδιά των άλλων.

εικόνα_Viber_2023-12-24_12-56-00-300 εικόνα_Viber_2023-12-24_12-56-00-529 εικόνα_Viber_2023-12-24_12-56-00-388

Είναι σημαντικό να εισχωρούμε στη θέση των ατόμων με αναπηρία, να αντιλαμβανόμαστε έστω και λίγο τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά. Μόνο έτσι μπορούμε να δημιουργήσουμε έναν κόσμο που αγκαλιάζει τη διαφορετικότητα και προάγει την αμοιβαία σεβαστή συνύπαρξη. Η κ. Βάσια Χατζηπέτρου, με την ευαισθησία και την προσοχή της, κατόρθωσε να αναδείξει αυτά τα μηνύματα, κάνοντας τα παιδιά να νιώσουν, να σκεφτούν και να μάθουν πέραν των συνηθισμένων ορίων τους.

Με αυτή τη μοναδική εμπειρία, η κ. Βάσια Χατζηπέτρου δείχνει ότι η εκπαίδευση δεν είναι μόνο προς την κατεύθυνση της γνώσης, αλλά επίσης προς την κατεύθυνση της καρδιάς και της κοινωνικής ευαισθησίας. Με τη βοήθειά της, οι μαθητές/τριες ανθίζουν και ως πολίτες που συμβάλλουν στην κατασκευή ενός κόσμου πιο συνειδητοποιημένου και ενεργού.

Αρθρογράφος: Εμμανουήλ Γερεμπακάνης
Εκπαιδευτικός Μουσικής, Πιανίστας, Συνθέτης
MSc Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών
Ειδίκευση: ΣΥΝΘΕΣΗ, ΤΜΣ ΑΠΘ
MSc Interdepartmental Προηγμένα Συστήματα Υπολογιστών και Επικοινωνιών
Κατεύθυνση: Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών του Ήχου και της Εικόνας για την Εκπαίδευση και την Παραγωγή, ΤΗΜΜΥ ΑΠΘ