Ενδοσχολική επιμόρφωση στο Δημοτικό Σχολείο Νεοχωρούδας: Υποστηρικτικές δομές και διδασκαλία Ελληνικών ως 2ης ξένης γλώσσας


Την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024, το Δημοτικό Σχολείο Νεοχωρούδας διοργάνωσε μια εποικοδομητική ενδοσχολική επιμόρφωση με θέματα:

  • Υποστηρικτικές δομές στην εκπαίδευση
  • Η Ελληνική ως 2η ξένη γλώσσα: Μέθοδοι διδασκαλίας

Εισηγητές ήταν ο Σύμβουλος παιδαγωγικής ευθύνης κ. Φώτης Διαμαντής και η συντονίστρια των προσφύγων κα. Αναστασία Τομπάζη.

Υποστηρικτικές δομές στην εκπαίδευση

Ο κ. Διαμαντής παρουσίασε με σαφήνεια και εγκυρότητα το εύρος των υποστηρικτικών δομών που διατίθενται στην εκπαίδευση, αναλύοντας τον ρόλο και τις δυνατότητες φορέων όπως:

  • Κέντρα Εκπαιδευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης (ΚΕΨΥ)
  • Δράσεις ένταξης και ενσωμάτωσης μαθητών με ειδικές ανάγκες

Η παρουσίαση εστίασε στην αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων για την ενίσχυση της μαθησιακής εμπειρίας όλων των παιδιών, λαμβάνοντας υπόψη τις ατομικές τους ανάγκες.

Η Ελληνική ως 2η ξένη γλώσσα: Μέθοδοι διδασκαλίας

Η κα. Τομπάζη, με την εμπειρία και την τεχνογνωσία της, ανέπτυξε ένα εύχρηστο πλαίσιο για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως 2ης ξένης γλώσσας. Παρουσίασε:

  • Βέλτιστες πρακτικές και καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας
  • Εκπαιδευτικό υλικό και ψηφιακά εργαλεία
  • Στρατηγικές για την αξιολόγηση της προόδου των μαθητών

Η εισηγήτρια τόνισε τη σημασία της δημιουργίας ενός εποικοδομητικού και συμπεριληπτικού μαθησιακού περιβάλλοντος, προσαρμοσμένου στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών που μαθαίνουν ελληνικά ως δεύτερη γλώσσα.

εικόνα_Viber_2024-03-23_17-51-07-149

Η ενδοσχολική επιμόρφωση ολοκληρώθηκε με μια γόνιμη συζήτηση, όπου οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήματα, να μοιραστούν τις εμπειρίες τους και να λάβουν χρήσιμες συμβουλές από τους εισηγητές.

Η ενδοσχολική επιμόρφωση στο Δημοτικό Σχολείο Νεοχωρούδας αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία για τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι απέκτησαν νέες γνώσεις και δεξιότητες σε καίρια εκπαιδευτικά ζητήματα. Η ενεργή συμμετοχή και η ζεστή ατμόσφαιρα συνέβαλαν στην επιτυχία της επιμορφωτικής δράσης.

εικόνα_Viber_2024-03-23_17-50-20-608

Εκφράζουμε θερμές ευχαριστίες στους εισηγητές, κ. Φώτη Διαμαντή και κα. Αναστασία Τομπάζη, για την πολύτιμη συμβολή τους, καθώς και στους εκπαιδευτικούς για την ενεργή συμμετοχή τους.

Αρθρογράφος: Εμμανουήλ Γερεμπακάνης
Εκπαιδευτικός Μουσικής, Πιανίστας, Συνθέτης
MSc Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών
Ειδίκευση: ΣΥΝΘΕΣΗ, ΤΜΣ ΑΠΘ
MSc Interdepartmental Προηγμένα Συστήματα Υπολογιστών και Επικοινωνιών
Κατεύθυνση: Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών του Ήχου και της Εικόνας για την Εκπαίδευση και την Παραγωγή, ΤΗΜΜΥ ΑΠΘ