Την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024, το Δημοτικό Σχολείο Νεοχωρούδας διοργάνωσε μια εποικοδομητική ενδοσχολική επιμόρφωση με θέματα:
- Υποστηρικτικές δομές στην εκπαίδευση
- Η Ελληνική ως 2η ξένη γλώσσα: Μέθοδοι διδασκαλίας
Εισηγητές ήταν ο Σύμβουλος παιδαγωγικής ευθύνης κ. Φώτης Διαμαντής και η συντονίστρια των προσφύγων κα. Αναστασία Τομπάζη.
Υποστηρικτικές δομές στην εκπαίδευση
Ο κ. Διαμαντής παρουσίασε με σαφήνεια και εγκυρότητα το εύρος των υποστηρικτικών δομών που διατίθενται στην εκπαίδευση, αναλύοντας τον ρόλο και τις δυνατότητες φορέων όπως:
- Κέντρα Εκπαιδευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης (ΚΕΨΥ)
- Δράσεις ένταξης και ενσωμάτωσης μαθητών με ειδικές ανάγκες
Η παρουσίαση εστίασε στην αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων για την ενίσχυση της μαθησιακής εμπειρίας όλων των παιδιών, λαμβάνοντας υπόψη τις ατομικές τους ανάγκες.
Η Ελληνική ως 2η ξένη γλώσσα: Μέθοδοι διδασκαλίας
Η κα. Τομπάζη, με την εμπειρία και την τεχνογνωσία της, ανέπτυξε ένα εύχρηστο πλαίσιο για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως 2ης ξένης γλώσσας. Παρουσίασε:
- Βέλτιστες πρακτικές και καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας
- Εκπαιδευτικό υλικό και ψηφιακά εργαλεία
- Στρατηγικές για την αξιολόγηση της προόδου των μαθητών
Η εισηγήτρια τόνισε τη σημασία της δημιουργίας ενός εποικοδομητικού και συμπεριληπτικού μαθησιακού περιβάλλοντος, προσαρμοσμένου στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών που μαθαίνουν ελληνικά ως δεύτερη γλώσσα.
Η ενδοσχολική επιμόρφωση ολοκληρώθηκε με μια γόνιμη συζήτηση, όπου οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήματα, να μοιραστούν τις εμπειρίες τους και να λάβουν χρήσιμες συμβουλές από τους εισηγητές.
Η ενδοσχολική επιμόρφωση στο Δημοτικό Σχολείο Νεοχωρούδας αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία για τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι απέκτησαν νέες γνώσεις και δεξιότητες σε καίρια εκπαιδευτικά ζητήματα. Η ενεργή συμμετοχή και η ζεστή ατμόσφαιρα συνέβαλαν στην επιτυχία της επιμορφωτικής δράσης.
Εκφράζουμε θερμές ευχαριστίες στους εισηγητές, κ. Φώτη Διαμαντή και κα. Αναστασία Τομπάζη, για την πολύτιμη συμβολή τους, καθώς και στους εκπαιδευτικούς για την ενεργή συμμετοχή τους.