Εικαστικές δημιουργίες


Χρώμα και φαντασία πλημμύρισαν τους τοίχους του σχολείου!

Με μεράκι και αστείρευτη φαντασία, τα παιδιά του σχολείου μας, υπό την καθοδήγηση της ακούραστης εικαστικού κ. Μερσίνης Παπαδοπούλου, δημιούργησαν υπέροχες εικαστικές δημιουργίες που κοσμούν πλέον τους διαδρόμους.

εικόνα_Viber_2024-03-05_14-39-35-729

Η τέχνη, και πιο συγκεκριμένα τα εικαστικά έργα, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ολόπλευρης ανάπτυξης των παιδιών. Η ύπαρξη και η θέαση εικαστικών δημιουργιών στο σχολείο δεν αποτελεί απλώς μια ωραία διακόσμηση, αλλά αγγίζει καίρια το νοητικό, συναισθηματικό και ψυχοπνευματικό κόσμο των μαθητών.

εικόνα_Viber_2024-03-05_14-39-37-418

Πώς όμως τα εικαστικά έργα ωφελούν τα παιδιά;

  • Καλλιέργεια αισθητικής: Τα εικαστικά έργα έρχονται να τροφοδοτήσουν την αισθητική αντίληψη των παιδιών. Μέσα από την επαφή με έργα διαφορετικών τεχνοτροπιών και καλλιτεχνών, τα παιδιά μαθαίνουν να παρατηρούν, να ερμηνεύουν και να κρίνουν αισθητικά.
  • Ενίσχυση της δημιουργικότητας: Η ενασχόληση με τα εικαστικά έργα ξυπνά τη δημιουργική φαντασία των παιδιών. Μέσα από ζωγραφιές, κατασκευές, γλυπτά και άλλες δραστηριότητες, τα παιδιά πειραματίζονται, εκφράζονται ελεύθερα και υλοποιούν τις ιδέες τους.
  • Ανάπτυξη κριτικής σκέψης: Τα εικαστικά έργα δεν είναι απλά εικόνες, αλλά ιστορίες, μηνύματα και ιδέες. Τα παιδιά, μέσα από την ανάλυση και ερμηνεία των έργων, μαθαίνουν να σκέφτονται κριτικά, να διατυπώνουν ερωτήματα και να υποστηρίζουν τις απόψεις τους.
  • Πολιτιστικός πλουτισμός: Η τέχνη αποτελεί κομμάτι της ιστορίας και του πολιτισμού μας. Τα εικαστικά έργα στο σχολείο φέρνουν τα παιδιά σε επαφή με διαφορετικούς πολιτισμούς και καλλιτεχνικές τάσεις, διευρύνοντας τους πνευματικούς τους ορίζοντες.
  • Συναισθηματική έκφραση: Η τέχνη προσφέρει ένα ασφαλές κανάλι για την έκφραση συναισθημάτων και σκέψεων. Τα παιδιά, μέσα από τη δημιουργία ή την ερμηνεία έργων, μπορούν να εξωτερικεύσουν συναισθήματα χαράς, λύπης, θυμού, φόβου και άλλων.

εικόνα_Viber_2024-03-05_14-39-20-950

Γιατί είναι σημαντικό να απολαμβάνουμε τα εικαστικά έργα στο σχολείο;

  • Δημιουργία ενός φιλόξενου περιβάλλοντος: Τα εικαστικά έργα μπορούν να μεταμορφώσουν το σχολείο σε ένα πιο χαρούμενο, ζεστό και φιλόξενο περιβάλλον. Η ύπαρξη έργων τέχνης στους διαδρόμους, στις αίθουσες και στους κοινόχρηστους χώρους διώχνει την αίσθηση της μονοτονίας και προσφέρει μια αίσθηση ομορφιάς και γαλήνης.
  • Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης: Η δημιουργία και η έκθεση εικαστικών έργων δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να νιώσουν περήφανα για τον εαυτό τους και τα επιτεύγματά τους. Η αναγνώριση και η επιβράβευση της καλλιτεχνικής τους έκφρασης ενισχύει την αυτοπεποίθησή τους και τους ωθεί να αναπτύξουν τα ταλέντα τους.
  • Καλλιέργεια της ομαδικότητας: Πολλές εικαστικές δραστηριότητες στο σχολείο υλοποιούνται ομαδικά. Τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να μοιράζονται ιδέες, να αναλαμβάνουν ευθύνες και να φέρνουν εις πέρας ένα κοινό project.
  • Αγάπη για την τέχνη: Η συχνή επαφή με εικαστικά έργα στο σχολείο μπορεί να καλλιεργήσει στα παιδιά μια δια βίου αγάπη για την τέχνη. Τα εικαστικά έργα γίνονται οικεία, η τέχνη εντάσσεται ομαλά στην καθημερινότητα των παιδιών και αφήνει ανεξίτηλα το σημάδι της στην ψυχή τους.

Ας ανοίξουμε, λοιπόν, τα μάτια και την ψυχή μας στα εικαστικά έργα στο σχολείο και ας αφήσουμε τη μαγεία της τέχνης να αγγίξει και να εμπνεύσει τα παιδιά!

Αρθρογράφος: Εμμανουήλ Γερεμπακάνης
Εκπαιδευτικός Μουσικής, Πιανίστας, Συνθέτης
MSc Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών
Ειδίκευση: ΣΥΝΘΕΣΗ, ΤΜΣ ΑΠΘ
MSc Interdepartmental Προηγμένα Συστήματα Υπολογιστών και Επικοινωνιών
Κατεύθυνση: Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών του Ήχου και της Εικόνας για την Εκπαίδευση και την Παραγωγή, ΤΗΜΜΥ ΑΠΘ