6 Μαρτίου . Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού.(bullying)
Στο φαινόμενο του bullying εμπλέκονται πολλά μέρη
- Το παιδί που δέχεται βία
- Το παιδί ή ομάδα παιδιών που ασκεί βία
- Τα παιδιά θεατές
- Οι εκπαιδευτικοί
- Οι γονείς
Ο όρος «αρνητική πράξη» αναφέρεται στην πράξη εκείνη με την οποία ……«ένα άτομο προκαλεί εσκεμμένη βλάβη ή συναισθηματική δυσκολία σε άλλο άτομο, μέσω σωματικής επαφής, λεκτικώς ή με άλλους τρόπους.»
Μια σημαντική παράμετρος που τίθεται είναι η έννοια της επανάληψης. Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού δεν είναι ένα μεμονωμένο γεγονός.
Δεν είναι ένας απλός τυχαίος καβγάς μεταξύ δυο παιδιών στη σχολική αυλή. Επίσης περιλαμβάνει ανισορροπία δύναμης ή εξουσίας μεταξύ του παιδιού που εκφοβίζει και του παιδιού που εκφοβίζεται
Το αποτέλεσμα αυτής της πράξης είναι η δεύτερη σημαντική παράμετρος. Οι πράξεις σχολικού εκφοβισμού έχουν αποτέλεσμα ή θα μπορούσαν να έχουν ως αποτέλεσμα σωματική βλάβη ή συναισθηματικές δυσκολίες (δυσκολίες συμπεριφοράς) πάνω στο παιδί.
Η τελευταία παράμετρος έχει να κάνει με τις μορφές του σχολικού εκφοβισμού ο οποίος μπορεί να είναι σωματικός, λεκτικός ή με οποιαδήποτε άλλη μορφή.
Σήμερα συγκεντρωθήκαμε όλα τα παιδιά και παρακολουθήσαμε κάποια video, τα οποία έγιναν αφορμή για πολλές σκέψεις και συζήτηση μέσα στην τάξη.
Ακολούθησε ένα θεατρικό δρώμενο από τα παιδιά της Στ τάξης, το οποίο είχε δημιουργηθεί από τα ίδια, θέλοντας να πουν ΟΧΙ στη βία και στον αποκλεισμό,
ΝΑΙ στην αποδοχή και την αγάπη
.